השראה לדרך
"כשאתה רוצה משהו, היקום כולו נחלץ לעזרתך כדי שתגשים את המשאלה שלך"
האלכימאי
השראה לדרך
"סוד ההצלחה הוא דבקות במטרה"
בנימין דיזראלי
לקוחות מספרים
"רעיה יודעת היטב להתאים את מבנה הטיפול לכל אחד באופן אישי, סוף סוף מצאתי דיאטנית שהיא לא רק מקצועית, אלא גם מישהי שאפשר לשתף, לחלוק ולהגיע איתה לתוצאות אמיתיות"
אנה ר

מתכון הפלא לאכילה מאוזנת ומבוקרת הוא...

אכילה מאוזנת


כל הזמן אנחנו מחפשים מתכון פלא, תרופת פלא, איזה שיקוי חדש, שיעזור לנו במלחמה עם הגוף שלנו בכלל ועם האוכל בפרט. אני רוצה להביא בפניך 6 טיפים, קלים לביצוע, שיכולים לעזור לך "להאיט את הקצב", להקטין את האי שקט הפנימי וזה מה שיביא אותך לאכילה מבוקרת ומודעת יותר.

1.

נשימות "מהבטן" – נשימות עמוקות עוזרות להפיג מתחים ומאפשרות הרפיית שרירים והרפיית התודעה. בדרך כלל, הנשימה שלנו רדודה, מהירה, ומגיעה, בעיקר, עד החזה. מעט מאוד חמצן מגיע לבטן. נשימות מהבטן הופכות את הגוף רווי יותר בחמצן (גם את הקיבה) ומרגיעות אותנו. בנשימה מהבטן, ניתן לדמיין, שאנחנו מנפחים בלון גדול, בתוך הבטן, ובנשיפה מוצאים ממנו את האוויר.

2.

זמן לעצמך - להקדיש לעצמך מספר דקות כל יום – נשמע מופרך? אני כבר שומעת אותך אומרת:" כל יום? למי יש זמן?!" אז זהו, כמו שהסביבה, העבודה, הילדים, בני הזוג שזקוקים לנו, גם הגוף שלנו זקוק לנו, גם אם זה כמה דקות ביום – זו השקעה, שהגוף מאוד "יעריך". הרפיה, מדיטציה או פשוט כמה דקות זמן איכות עם עצמך, ישפרו את ההרגשה, יטעינו אותך באנרגיה ויעלו חיוך על פנייך.

3.

תרגול הויזואליזציה – המיינד שלנו קולט את העולם סביבנו בתמונות. התמונות שאנחנו מדמיינים בראש, הם כמו כתובת, אותה אנחנו מכניסים לג'.פ.אס. הפנימי שלנו. ככל שנדמיין תמונות נעימות, משמחות, צבעוניות ורגועות יותר, ככה נרגיש טוב יותר, ימים יהיו רגועים יותר וגם האכילה, בהתאם לכך, תהיה מבוקרת יותר.

4.

מילוי הצרכים הבסיסיים של הגוף – הגוף שלנו, הוא הבית שלנו מיום שהגענו לעולם הזה ועד... אין לנו גוף אחר ואם לא אנחנו, אף אחד לא ידאג לו. אם נדמיין לרגע, שגוף הוא ישות נפרדת, כמו תינוק, שאינו יכול לדאוג לעצמו, נבין שאם נזניח אותו, לא נוכל לצפות ממנו לתפקוד תקין ואז... החיים שלנו לא יוכלו להיות כפי שאנחנו רוצים שהם יהיו.

הצרכים הבסיסיים של הגוף הם:

  • קבלת כל אבות המזון ההכרחיות;
  • קבלת מזון בשעות המתאימות;
  • קשיבות לאיתותים שהגוף שולח.

5.

מודעות לרגשות וקבלתן– יש לנו רגשות, זו עובדה. לעתים אנחנו מפחדים מהרגשות ומנסים בכל דרך להדחיק או להמנע מהם. במקרים כאלו, לגוף אין ברירה אחרת, אלא לחפש דרכים יצירתיות בשביל להוריד את המתח שנוצר מהדחקת רגשות. הרבה פעמים האוכל משחק תפקיד של "מסיח את הדעת". הגוף שלנו לא יכול גם להרגיש וגם לעכל את האוכל ולכן הוא בוחר בפתרון נפלא של לעכל הרבה אוכל ו... לא להרגיש - יצירתי, נכון? ניתן לעלות מודעות לרגשות בדרכים יצירתיות (וטיפוליות) נוספות, כגון: כתיבה, הרפיה, טיול בטבע, מוזיקה, ציור, טיפול ועוד.

6.

הנעת הגוף – היא דרך מצויינת להתמודד עם סטרס ,חרדה ואי שקט. לא משנה באיזו פעילות נבחר, כל פעילות תשפר את זרימת הדם, תגרום לשחרור האנדורפינים, תגביר יצור הסרוטונין ובכך תגרום למצב רוח טוב ושמחת חיים. כל פעילות מבורכת, העיקר לנוע!

אז המתכון הפלא לאכילה מאוזנת ומבוקרת, זה הרוגע הגופני והנפשי ולכן, שווה להשקיע במציאת הדרך שהכי מתאימה לך, באופן אישי, להרגע, להרגיש טוב יותר ולהזין את גופך בהנאה!