השראה לדרך
"סוד ההצלחה הוא דבקות במטרה"
בנימין דיזראלי
השראה לדרך
"כשאתה רוצה משהו, היקום כולו נחלץ לעזרתך כדי שתגשים את המשאלה שלך"
האלכימאי
לקוחות מספרים
"מעולם לא אהבתי ספורט אך בסדנת שינוי אורח חיים בשילוב תנועה מהנה של רעיה למדתי לאהוב ספורט, לאהוב את התחושה הנפלאה כשכל הגוף נושם. אני מחכה לימי ראשון ושלישי כמו לאוויר לנשימה"
נעמי

אימהות עסוקות בוחרות -בריאות

במציאות הלא פשוטה שלנו כל כך קשה למצוא זמן לעצמנו, במיוחד אם את אימא עסוקה, העובדת במשרה מלאה, המגיעה הביתה ומנסה להשתלט על מטלות הבית, ילדים, בישולים ואולי, זמן איכות עם המשפחה... אם ישאר זמן. מוכר לך?

למצוא זמן בשביל להשקיע בעצמך, לאכול בריא, שלא לדבר על להתעמל, נשמע כמו משימה בלתי אפשרית.

לכן, החלטתי לאסוף את כל הידע, הניסיון והיצירתיות שלי בשביל להביא לך מספר טיפים, אשר יעזרו לך לעצור לדקה ולהגיד: "עכשיו זה התור שלי"!

1.

החליטי שזה התור שלך. כן, ככה, פשוט. יום בהיר אחד, עדיף שזה יהיה היום ולא עוד מספר שנים, כאשר הגוף יצעק "הצילו". החלטי שמגיע לך להשקיע בעצמך! ההשקעה הזו כוללת בתוכה – אכילה נכונה ובריאה, פעילות גופנית מהנה, פרגון עצמי בדברים קטנים, אך משמעותיים עבורך. אם תרגישי קושי ורגשות אשם יתחילו לצוץ מכל עבר, חשבי שההשקעה בעצמך, זו בעצם ההשקעה בילדים שלך ובמשפחה שלך, רק בעקיפין. הרי ידוע שכאשר "אימא בריאה ומאושרת כל המשפחה מרוויחה".

2.

התחילי להזין את גופך. אני מדגישה את עניין ההזנה, כיוון שבדיוק כפי שאנחנו אחראיות על ההזנה של התינוק שלנו, יש לנו את אותה האחריות כלפי הגוף שלנו. תחשבי, שהגוף שלך הוא תינוק (כל החיים) והוא זקוק ליחס, אהבה והזנה, וכאשר אינו מקבל את מה שהוא זקוק לו, הוא מתחיל "לבכות". רק שאת הבכי של הגוף אנחנו בדרך כלל לא שומעים, עד שהתשישות משתלטת והמחלות מתחילות לצוץ מכל עבר.

ארוחות מסודרות, עם הרכב נכון ובזמנים המתאימים לגוף, יחסכו ממך תחושת רעב הלא נעימה, התקפי אכילה בלתי נשלטים, עייפות, חוסר ריכוז והמון תחושות לא נעימות נוספות.

נכון שזה לא פשוט להתחיל להתארגן ולהביא אוכל לעבודה, וגם כאשר יש חדר אוכל בעבודה, זה בכלל לא פשוט לקטוע את קו המחשבה ולרדת או לעלות לחדר אוכל. זה בכלל לא פשוט לחזור הביתה ובנוסף לכלים, כביסה וילדים "הכמהים לתשומת לב", להשקיע בארוחה טובה ובריאה עבור עצמך. יחד עם זאת, צעד זה יביא לך כל כך הרבה אנרגיות, הרגשה טובה וחיוניות, תחושה נוחה בגוף ומצב רוח מרומם, שזה יהפוך את ההשקעה למשתלמת.

3.

ארוחות מסודרות. בהמשך לסעיף הקודם, הנה ההצעה: ערב לפני, תעבירי בראש את סדר היום שלמחרת, חשבי איפה תהיי ובאילו שעות, פחות או יותר ,תצטרכי את אוכל. שימי לב, שהגוף שלך זקוק להזנה בהפרשים של עד 4 שעות, פלוס מינוס. חשבי אילו ארוחות יהיו זמינות עבורך ולאיזו ארוחה תצטרכי להתארגן מראש. מבחינה טכנית הכל אפשרי: קופסאות אוכל, אם יש אפשרות לחמם, או סנדוויצ'ים וירקות חתוכים; אם אין אפשרות חימום; פירות ואגוזים טבעיים כארוחת ביניים, ל"שעת המתוק" או אפילו להכין מראש כמה קוביות שוקולד מריר ל"שעת הצורך". הכל אפשרי עבורך! דרך אגב, ילדים מאוד נהנים לאכול עם ההורים, אז פנקי אותם ואת עצמך באיזו ארוחת צהריים או ערב משותפת. כך גם תזיני את גופך וגם תהנו מזמן איכות משפחתי.

4.

פעילות גופנית. אני כבר שומעת אותך אומרת: "מאיפה בדיוק אני אמצא זמן בשביל להתעמל, אני בקושי מספיקה לישון...?" התשובה שלי תהיה, שלהיות אימא זה סוג של מרתון, ארוך מאוד, זה לא ריצת ספרינט ו"גמרנו". לכן, בשביל המרתון הזה את צריכה להיות בריאה, רגועה ובכושר טוב. גם אם תשקיעי 10-15 דקות ביום בפעילות גופנית כלשהי, הגוף שלך יודה לך וגם המשפחה שלך תודה לך, כי את תשתני פלאים. מצב הרוח שלך ישתפר, האנרגיות יחזרו והחיוך יהפוך להיות חבר קבוע שלך.

5.

האיטי את הקצב. זה לא פשוט, אני יודעת, כשיש "מיליון" מטלות, יחד עם זאת, הגוף שלך אינו מכונה ואם הוא לא מקבל את המנוחה המגיעה לו, הוא קורס. לא מיד, לוקח לו זמן, הוא מאוד סבלן, אך גם לו יש את ה"קו האדום" שלו. החליטי על 15 דקות ביום שהן רק שלך. את יכולה לעשות בזמן הזה מה שבא לך – לשמוע מוזיקה, לראות משהו בטלויזיה או פשוט לשבת, לעצום עיניים ולהנות מהשקט. אפשרי לעצמך את הפינוק הקטן הזה, התמורה תהיה ענקית!

קדימה, את יכולה לעשות את זה! את יכולה לקחת לעצמך מקום בסדרי עדיפויות שלך על מנת שתוכלי להנות מכל העולמות – עבודה, משפחה, בריאות והחלטי, שעכשיו זה "התור שלך", הזמן הטוב ביותר לשינוי הוא עכשיו!