לקוחות מספרים
"מעולם לא אהבתי ספורט אך בסדנת שינוי אורח חיים בשילוב תנועה מהנה של רעיה למדתי לאהוב ספורט, לאהוב את התחושה הנפלאה כשכל הגוף נושם. אני מחכה לימי ראשון ושלישי כמו לאוויר לנשימה"
נעמי
השראה לדרך
"סוד ההצלחה הוא דבקות במטרה"
בנימין דיזראלי
השראה לדרך
"כשאתה רוצה משהו, היקום כולו נחלץ לעזרתך כדי שתגשים את המשאלה שלך"
האלכימאי

שש טכניקות פשוטות לאכילה מודעת

היום זה לא סוד עבור אף אחד שהרזיה ושיפור המצב הבריאותי זו לא דיאטה קצרת מועד אלא שינוי אמיתי באורח חיים ובהתנהגות האכילה בפרט. מה שאמור לנהל אותנו בעניין של לאכול או לא לאכול זו תחושת רעב ושובע, אותה תחושה שלהרבה מאיתנו אבדה במשך שנים של אכילה "על הדרך", "תוך כדי" ו"כלאחר יד". על מנת להחזיר לעצמנו את היכולת להבחין בין רעב ושובע, נצטרך ללמוד מחדש להקשיב לסימנים, שהגוף שלנו נותן. הדרך היעילה ביותר לשפר את התקשורת עם הגוף, על מנת להחזיר את התחושות רעב ושובע היא אכילה מודעת.

העיקרון הבסיסי של אכילה מודעת הוא להשתמש בחמשת החושים (ראייה, שמיעה, תחושה, טעם וריח) בזמן האכילה. אכילה מודעת הינה אכילה שמכבדת את הגוף ובכך גורמת לו לעכל טוב יותר את המזון, יחד עם תחושה גופנית והרגשה כללית טובה יותר.

להלן מספר דרכים להפוך את האכילה למודעת יותר ובכך לעשות עוד צעד לעבר גוף רזה יותר, בריא יותר והרגשה טובה יותר.

  • פנו לפחות 10 דקות לאכילה (אני יודעת שזה לא פשוט, יחד עם זאת אני גם יודעת שזה ישתלם מכל הבחינות) שבו ליד השולחן, כבו את הטלוויזיה או המחשב. ניתן בשלבים הראשוניים לשים מוזיקה נעימה/אהובה עליך, על מנת להגיע לאכילה מודעת בשלבים ולא ליצור מהפכות.
  • שימו את האוכל בצלחת יפה למראה או לפחות בצורה אסטטית מולכם ופשוט התבוננו על הארוחה שאתם עומדים לאכול
  • קחו נשימה עמוקה לפני האכילה וגם נסו להריח את האוכל. רצוי לחזור על הנשימות מספר פעמים ויש כמה יתרונות בכך. קודם כל, הנשימה מרגיעה וזה מאפשר אכילה איטית יותר. בנוסף, נשימות מאפשרות לך להריח את האוכל ובכך להפעיל את חוש הריח. ככל אנחנו מפעילים יותר חושים בזמן האכילה כך נהיה שבעים יותר לאורח זמן וגם עיכול המזון יהיה אפקטיבי יותר.
  • בזמן האכילה חושו את המרקם ואת הטעם של המזון שאתם אוכלים. אכילה איטית ולעיסה טובה, תורמת להפעלה טובה של חוש הטעם וחוש התחישה.
  • אפשרו לעצמכם לסיים את הארוחה כאשר הינכם רעבים במקצת. זכרו שתחושת השובע מגיעה רק אחרי 20 דקות מתחילת האכילה.